Pisanje za web podrazumijeva predznanje o nekoliko bitnih
osobina online čitalaca. Istraživanja su pokazala da je online čitanje sporije
od čitanja štampanih materijala, da je čitalac manje koncentrisan na sadržaj
(neudoban položaj tijela ispred monitora) i da ima manje vremena za online
čitanje. Važno je i otkriće da čitalac online sadržaje ne čita, u pravom smislu
te riječi, nego ih skenira (sagledava cjelinu i pažnju fokusira na
trenutni predmet interesovanja i ključne riječi). Neki istraživači tvrde da
čitalac pročita (skenira) tek svaku treću riječ i to pod uslovom da ga sadržaj
teksta zanima!
Stoga mi se učinio interesantnim članak Jennifer Kyrnin koji
donosi deset praktičnih savjeta o pisanju za web. Link za originalni tekst je http://webdesign.about.com/od/writing/a/aa031405.htm
SADRŽAJ
Napišite relevantan sadržaj
Vama možda može biti interesantno da pišete o bratovom psu, ali
ako se takav sadržaj ne odnosi na vaše stranice ili na temu stranice, ostavite se
toga! Web čitaoci žele informacije, a najmanje ih zanima šta vi govovite o psu,
jer njih stvarno nije briga, čak i ako je to dobra metafora za ono što
pokušavate reći.
Zaključak stavite na početak
Razmislite o obrnutoj piramidi kada pišete. Osnovnu ideju ili
zaključak napišite u prvom paragrafu, a zatim se posvetite razradi u nastavku
teksta.
Pišite samo jednu ideju po paragrafu
Web stranice moraju biti jasne i sažete. Ljudi ne čitaju web
stranice, oni ih skeniraju. Zato pišite kratke, sadržajne odlomke jer je to
bolje nego duge i opširne.
Koristite aktiv glagola
Recite svojim čitaocima šta radite. Izbjegavajte pasiv
glagola. Neka tok vašeg izlaganja bude živ.
FORMAT
Koristite buletirane liste umjesto odlomaka
Liste su lakše za skeniranje od odlomaka, pogotovo ako su
kratke.
Ograničite stavke listi na sedam riječi
Istraživanja su pokazala da ljudi mogu upamtiti 7-10 stvari
u isto vrijeme. Kratke liste pomažu čitaocima da ih se sjete.
Pišite kratke rečenice
Rečenice trebaju biti što sažetije. Koristite samo riječi
koje su vam potrebne da biste dali osnovne informacije.
Pišite podnaslove
Podnaslove u tekstu je lakše skenirati. Vaši čitaoci će preći
na dio teksta koji je najkorisniji za njih, a unutrašnji signali olakšaće im da
to učine.
Provjerite svoje linkove
Linkovi su još jedan način da web čitaoci skeniraju
stranice. Oni se ističu iz normalnog teksta, te osiguravaju više informacija o
tome šta je tema stranice.
UVIJEK, UVIJEK, UVIJEK
Korigujte svoj tekst
Gramatičke i pravopisne greške će ljude poslati daleko od vaše
web stranice. Provjerite jeste li korigovali kompletan tekst prije nego što ga
objavite na webu.