24. 05. 2013.

Podsjetnik za bolju komunikaciju


Ono što svako od nas radi svaki dan jeste komunikacija. Komuniciramo na razne načine, razgovaramo licem u lice, telefoniramo, šaljemo SMS poruke, skajpamo, četamo, razmjenjujemo mejlove. U poslovnom svijetu danas je veoma važna kvalitetna komunikacija s poslovnim partnerima, raznim institucijama, dobavljačima, klijentima. Ukoliko naučimo da bolje komuniciramo unijećemo više vjerodostojnosti u odnose s našim klijentima, šefovima, kolegama...


Evo korisnog članka koji će vam pomoći da poboljšate svoju komunikaciju i to uz pomoć kratke liste koja se lako pamti 7 C: clear, concise, concrete, correct, coherent, complete i courteous.
U mom prevodu pročitajte najbitnije detalje članka, a primjere dobre i loše komunikacije koje autor navodi na stranici:

http://www.mindtools.com/pages/article/newCS_85.htm

Koristite listu 7 C komunikacije kao podsjetnik za sve svoje komunikacije!

Sedam pravila komunikacije (7 C):

  1. Jasno (Clear)
  2. Sažeto (Concise)
  3. Konkretno (Concrete)
  4. Korektno (Correct)
  5. Koherentno (Coherent)
  6. Kompletno (Complete)
  7. Učtivo (Courteous)

1. Jasno
Prilikom pisanja nekome ili u govoru, budite jasni po pitanju cilja ili poruke koje šaljete. Koja je vaša svrha u komunikaciji s tom osobom? Ako niste sigurni, onda ni oni kojima se obraćate neće biti sigurni u vezi toga.
Da budete što jasniji, pokušajte smanjiti broj ideja u svakoj rečenici. Uvjerite se da li će čitaocu biti razumljivo značenje onoga što želite da kažete. Ljudi kojima se obraćate ne bi trebali „čitati između redova“ i stvarati pretpostavke o tome šta ste im htjeli reći.

2. Sažeto
Kada ste sažeti u komunikaciji, to znači da se držite suštine priče i da je iznosite ukratko.
Osobe kojima se obraćate ne žele pročitati šest rečenica, kada je poruku moguće prenijeti u svega tri rečenice. Imate li u tekstu pridjeva ili fraza koje možete izbrisati? Često možete eliminisati riječi kao što su „na primjer“, „vidiš“, „definitivno“, „vrsta“, „doslovno“, „u suštini“ ili „ja mislim“. Imate li kakvih nepotrebnih rečenica? Jeste li ponovili suštinu priče nekoliko puta, na različite načine?

3. Konkretno
Kada je Vaša poruka konkretna, Vaša publika ima jasnu sliku o onome što ste im rekli. Postoje podaci (ali ne previše) i živopisne činjenice, na koje se u tekstu trebate fokusirati. Vaša poruka je solidna.

 4.Korektno
 Kada je komunikacija korektna (ispravna, tačna), to odgovara Vašoj publici. Korektna komunikacija je takođe i komunikacija bez greške.
Da li tehnički izrazi koje koristite odgovaraju nivou obrazovanja i znanja onih kojima se obraćate? Jeste li provjerili da li u tekstu imate gramatičke greške? Zapamtite, neki ljudi posvećuju veliku pažnju pravopisu. Jesu li sva imena i naslovi ispravno napisani?

5. Koherentno
Kada je komunikacija koherentna, ona je logična. Sve tačke su povezane i relevantne za glavnu temu i ton i tok teksta je dosljedan.

6. Kompletno
U kompletnoj (potpunoj) poruci, publika je dobila sve što joj je potrebno kako bi bila informisana i, ako je primjenjivo, preduzima akciju. Da li je vaša poruka „poziv na akciju“, tako da Vaša publika tačno zna šta je ono što želite da učine? Jeste li uključili sve relevantne informacije – imena kontakt osoba, datume, termine, mjesta i tako dalje?

7. Učtivo
Učtiva komunikacija je prijateljska, otvorena i iskrena. Nema skrivenih uvreda ili pasivno-agresivnih tonova. Uvijek imajte na umu stanovišta Vaših čitalaca i budite saosjećajni za njihove potrebe.

Nema komentara:

Objavi komentar