Kritiku UVIJEK počnite iskrenom pohvalom.
Evo jedne tehnike o kojoj priča Del Karnegi u svojoj knjizi
„Kako osvojiti prijatelje i uticati na druge“ a odnosi se na efikasno kritikovanje koje
neće izazvati ogorčenost: počnite kritiku pohvalom.
Pohvala mora biti iskrena ili neće dati rezultate!
Ali, ako osoba prvo čuje nešto dobro o sebi, imaće manje
izražen odbrambeni stav i lakše će primiti kritiku koja će uslijediti. Potom, nakon
što kažete ono što ste morali, na kraju ponovo recite nešto pozitivno.
Evo primjera: „Pero, ono čemu sam se kod tebe uvijek divila jeste spremnost na naporan rad i ponos koji imaš zbog projekata na kojima
radiš. Zbog toga sam se donekle iznenadila što posljednji projekat nije dorastao
tvojim uobičajenim standardima. Svima se to ponekad desi, a dovoljno dobro te
poznajem da mogu da tvrdim da ti se više nikada neće desiti.“
Upravo ste Peri dali kompliment, a potom kritikovali ne njega,
već njegov rad.
Dali ste mu do znanja da se to i vama dešavalo, tako da se
ne osjeća usamljeno ili izdvojeno od drugih. Potom ste mu ponovo uputili kompliment,
suptilno mu dajući do znanja da se od njega definitivno očekuje bolji rad.
Autor knjige „Vještina ubjeđivanja“ Bob Burg potvrđuje da, bez obzira na situaciju ili
okolnosti u kojima koristite ovu tehniku, ona će motivisati drugu osobu da
ispravi svoje ponašanje.
Nema komentara:
Objavi komentar