Kriza predstavlja svaku situaciju koja prijeti integritetu i
ugledu preduzeća, ima određenu medijsku pažnju i negativan publicitet.
Krizni komunikacijski plan sadrži:
Blek, Sem. (1997). Odnosi s javnošću. Beograd: Clio
Cutlip, S, Center, A, Broom, G. (2003). Odnosi s javnošću.
Zagreb: Mate
Tomić, Zoran. (2009). Krizni komunikacijski plan. Mostar:
Sveučilište u Mostaru
Krizni komunikacijski plan precizira sve aktivnosti koje
menadžment preduzeća i krizni tim trebaju preduzeti na saniranju posledica
krize. Ovo uključuje i sve radnje koje prethode pojavi krize, kao što je
provjera i ažuriranje kriznog plana.
Krize se mogu podijeliti na: “prirodne krize, tehnološke
krize, krize uzrokovane sukobom, krize uzrokovane zlonamjernošću, krize
uzrokovane iskrivljenim vrijednostima upravljanja, krize uzrokovane obmanom,
krize uzrokovane lošim poslovanjem uprave, poslovne i ekonomske krize.“
(Cutlip, Center & Broom, 2003: 389)
Z. Tomić krize dijeli na: nesreće i prirodne događaje
(potresi, požari, poplave itd), krize povezane sa zdravljem i okolišem
(epidemije, povrede, trovanja itd), tehnološki incidenti (kvarovi, hakerske
provale), ekonomske i tržišne krize (recesija, nedostatak finansija), krize
uzrokovane vrijednostima upravljanja (neetično i neprofesionalno ponašanje,
protesti, štrajkovi), krize uzrokovane terorističkim, oružanim i osobnim
napadima, krize uzrokovane zlonamjernošću (glasine, uznemiravanja, napadi u
medijima itd). (Tomić, 2009: 28-34)
• definisanje
kriza,
• definisanje
unutrašnje i spoljne javnosti,
• formiranje
kriznog komunikacijskog tima,
• formiranje
kriznog komunikacijskog centra,
• formiranje
informacionog centra,
• imenovanje
portparola,
• definisanje
medija,
• definisanje
javnih institucija,
• definisanje
poruka,
• prenos
poruka.
U vrijeme krize preduzeće mora da istinito informiše javnost
putem medija, ne smije da izbjegava istinu, da laže i obmanjuje javnost.
Krizni
komunikacijski tim treba jasno da definiše aktivnosti koje će preduzeti, takođe
i da precizira zaduženja svakog od članova tima koji treba prvenstveno da
poznaje svoju oblast.
Informacije u javnost treba da budu plasirane
blagovremeno, ali da budu koordinisane u informativnom centru, te da
komunicirati s medijima mogu samo za to ovlašteni portparoli.
Krizni tim treba
da ima na umu da je cilj komunikacije prije svega zaštita integriteta i ugleda
preduzeća.
LITERATURA:
Nema komentara:
Objavi komentar