01. 02. 2013.

Društveno odgovorno poslovanje

Kada posmatramo odnos organizacije i lokalne zajednice onda bi najprikladniji pristup ovoj temi bio ekološki pristup. Naime, pojam ekologije u odnose s javnošću su uveli Katlip i Senter još 1952. godine, slikovito objašnjavajući odnos između organizacije i njene okoline i naglašavajući njihovu međuzavisnost. „Organizacije ovise o svojoj okolini zbog dozvole za rad, personala, kapitala za rad i razvoj, slobode preduzimanja raznih pothvata te mnogih drugih stvari“. (Cutlip, Center, Broom, 2003: 220)

Dakle, za onu organizaciju koja je ekološki osvještena u navedenom smislu i koja prihvati javnu odgovornost za svoje poslovanje možemo reći da posluje prema načelima društvene odgovoronosti. Kada je u pitanju biznis sektor, to praktično znači da poslovna politika preduzeća, proizvodni proces, politika zapošljavanja, poštivanje ljudskih prava, uticaj na životnu sredinu, ulaganja u društvenu zajednicu (školstvo, zdravstvo, kulturu, sport) sve to zajedno određuje stepen društvene odgovornosti preduzeća.
 
Društveno odgovorno poslovanje, odnosno izgrađivanje dvosmjerne komunikacije sa lokalnom zajednicom i stvaranje atmosfere međusobnog uvažavanja i poštovanja, danas predstavlja ne samo potrebu nego i obavezu organizacija. Prednosti uspostavljanja kvalitetnih odnosa sa lokalnom zajednicom su zapošljavanje motivisanih radnika, unapređenje proizvodnje i prodaje, izgradnja pozitivnog imidža organizacije, uspostavljanje međusobnog povjerenja.


Nema komentara:

Objavi komentar