Kada posmatramo odnos organizacije i lokalne zajednice onda
bi najprikladniji pristup ovoj temi bio ekološki pristup. Naime, pojam
ekologije u odnose s javnošću su uveli Katlip i Senter još 1952. godine,
slikovito objašnjavajući odnos između organizacije i njene okoline i
naglašavajući njihovu međuzavisnost. „Organizacije ovise o svojoj okolini zbog
dozvole za rad, personala, kapitala za rad i razvoj, slobode preduzimanja
raznih pothvata te mnogih drugih stvari“. (Cutlip, Center, Broom, 2003: 220)
Dakle, za onu organizaciju koja je ekološki osvještena u
navedenom smislu i koja prihvati javnu odgovornost za svoje poslovanje možemo
reći da posluje prema načelima društvene odgovoronosti. Kada je u pitanju
biznis sektor, to praktično znači da poslovna politika preduzeća, proizvodni
proces, politika zapošljavanja, poštivanje ljudskih prava, uticaj na životnu
sredinu, ulaganja u društvenu zajednicu (školstvo, zdravstvo, kulturu, sport)
sve to zajedno određuje stepen društvene odgovornosti preduzeća.
Društveno odgovorno poslovanje, odnosno izgrađivanje
dvosmjerne komunikacije sa lokalnom zajednicom i stvaranje atmosfere međusobnog
uvažavanja i poštovanja, danas predstavlja ne samo potrebu nego i obavezu
organizacija. Prednosti uspostavljanja kvalitetnih odnosa sa lokalnom
zajednicom su zapošljavanje motivisanih radnika, unapređenje proizvodnje i
prodaje, izgradnja pozitivnog imidža organizacije, uspostavljanje međusobnog
povjerenja.
Nema komentara:
Objavi komentar