Suština čovjekove egzistencije i njegove socijalne prirode
je komunikacija. Svi teoretičari koji su se bavili ljudskim komuniciranjem
polaze od činjenice da čovjek ne može, a da ne komunicira. Iz velikog broja
definicija kojima su brojni istraživači ove oblasti pokušali sažeti prirodu i
funkciju komuniciranja, izdvojile su se, prema Fisku, dvije škole. Prva pod
komunikacijom podrazumijeva „proces putem kojeg jedna osoba utiče na ponašanje
ili mišljenje druge osobe“, a prema drugoj školi “komunikacija je proizvodnja i
razmjena značenja“ i bazirana je na semiotičkim i kulturološkim analizama. (A.Bogdanić,
Uvod u komunikologiju)
Dakle, ljudsko komuniciranje je prenošenje informacija
korištenjem simbola, ali je i skup raznovrsnih procesa. Komunikacija pretpostavlja
postojanje izvora informacije i komunikatora koji je sadržajno uobličava, šalje
kroz određen medijum prema primaocu, radi ostvarenja određenog cilja.
Karakteristike komunikacije su da je ona socijalni fenomen, da je interaktivna,
izražava se simbolima, u službi je interesa i uslovljena je medijem kojim se
komunicira.
Interpersonalna komunikacija se razlikuje od masovne, medijske,
javne i organizacione komunikacije.
Interpersonalna komunikacija podrazumijeva svjesno ili
nesvjesno slanje i primanje verbalnih ili neverbalnih poruka između dva, ili
više neposrednih učesnika. Ona je i interaktivna, jer podrazumijeva angažman i
komunikatora i primaoca poruke, za razliku npr. od medijske komunikacije, koja
se odvija u jednom pravcu, odnosno komunikator ima samo određenu sliku o
recepijentu. Sportski novinar se jezikom sa sportskim terminima obraća
sportistima i ljubiteljima sporta.
Interaktivna komunikacija se odvija verbalno ili neverbalno,
dakle, govorom, mimikom, gestovima, pismom, slikom ili tonom. Kanali kojima se
odvija komunikacija mogu biti, u zavisnosti od čula kojima se šalje/ prima
poruka: auditivni ili vokalni, vizuelni, taktilni, olfaktorni, termalni i
gustatorni. Prvi kanal spada u obje kategorije, dok su svi ostali neverbalni
komunikacioni kanali.
Savremeni komunikolozi posebnu pažnju posvećuju proučavanju
neverbalne komunikacije, odnosno govoru tijela, i njegovoj primjeni u medijskoj
komunikaciji, posebno na televiziji.
Komunikaciji zbog njenog socijalnog i društvenog značaja treba posvetiti
punu pažnju izučavajući komunikologiju i stalno učeći komunicirati.
Nema komentara:
Objavi komentar