14. 02. 2013.

PR: pseudo- događaji

Pseudo-događaji su inscenirani, svrsishodno kreirani događaji koji imaju medijsku atraktivnost radi obezbjeđenja publiciteta. Pseudo-događaji se takođe kreiraju i za onu ciljnu javnost kojoj se organizacija obraća u internoj komunikaciji, kao što su npr. investitori, zaposleni, bivši zaposleni, članovi njihovih porodica, poslovni partneri,  predstavnici lokalne zajednice...

Među najčešće korištenim pseudo-događajima je konferencija za novinare. U ovu kategoriju spadaju svi događaji čiji sadržaj ima vrijednost vijesti: dani otvorenih vrata, konferencije, sajmovi, prijemi, razne proslave (jubileji, smotre, turniri), sponzorstva i slično. Ove događaje karakteriše brižljivo planiranje, odnosno svako odsustvo spontanosti u njihovom nastanku. Pseudo-događaji su uglavnom zanimljivi i atraktivni, imaju informativnu vrijednost za ciljnu javnost i njihovo kreiranje se plaća.

Prvi pseudo- događaj, smatra se, bio je intervju. U nedostatku svježih, pravih vijesti još 1719. u povodu smrti poznatog gusara Crne Ptice u bostonskom News-Letteru objavljena je vrsta intervjua s kapetanom broda. No, prvim pravim intervjuom s relevantnom javnom osobom o pitanjima od javne važnosti smatra se tekst novinara Horacea Greeleya objavljen 20. avgusta 1859. u listu New York Tribune koji je u Salt Lake Cityju intervjuirao Brighama Younga. U to vrijeme taj se žanr smatrao pseudo-događajem i nije vrednovan kao uzoran medijski sadržaj. (Valić Nedeljković, 2007)

Svaka organizacija koja drži do sebe nastoji da privuče pažnju javnosti organizujući određene pseudo- događaje, a sve radi kreiranja poželjnog imidža. Stoga je veoma bitno da organizacija uspostavi i razvija odnose s medijima, kao posrednicima između nje i ciljne javnosti, ali i medijima kao svojim stejkolderima.

Kao što znamo, područje rada odnosa s medijima je publicitet. Odnosi s javnošću organizacije poruke posredstvom medija komuniciraju besplatno, te se, stoga, moraju izboriti za vlastiti medijski prostor. Sadržaj poruke OSJ mora biti kvalitetan, odnosno poruka mora biti precizna, konkretna, argumentovana i vrijedna objavljivanja. Mada se radi o metodi nekontrolisanog medijskog plasiranja poruke, događaj o kojem komunicira poruka mora biti brižljivo isplaniran. Ovo prvenstveno stoga da bi mediji bili zainteresovani za događaj i informaciju o njemu plasirali kao vijest.

Dakle, uloga odnosa s medijima u organizaciji i jeste kreiranje medijski atraktivnih događaja radi stvaranje željenog imidža i komunikacije sa ciljnim javnostima. Prema tome, odnosi s javnošću, grubo rečeno, ne bi ni imali svoju svrhu bez stalnog nastojanja da se pažnja javnosti skrene na organizaciju. U prilog tome ide i činjenica da su se OSJ razvili iz medijske agenture.

Uloga prvih medijskih agenata bila je stvaranje priča o njihovim klijentima koje su objavljivane u štampi kako bi bio stvoren poželjan imidž. Mada je taj vid stvaranja publiciteta bio izvrstan dodatak šou biznisu, on je „doživio svoj zenit u svjetskoj promidžbi današnjih profesionalnih sportova.“  (Cutlip, Center i Broom, 2003)
 
U svakom slučaju, svaki događaj koji doprinosi željenom imidžu pa bio on stvaran ili insceniran, u odnosima s javnošću je opravdan. Jer, vratimo li se na početak priče, uloga OSJ u organizaciji i jeste upravo to: korištenje svih komunikativnih i kreativnih metoda kako bi se zadobila pažnja javnosti. Pseudo-događaji ne samo da su idealna prilika za to, nego se medijska strategija organizacije temelji upravo na njima.


Nema komentara:

Objavi komentar